Короткий опис основних фотостоків (фотобанків).
ShutterStock – один з найбільш “результативних” фотостоків. Щоб потрапити туди, потрібно надіслати 10 своїх кращих фото на іспит. Якщо 7 з 10 проходять, вони відразу ж надходять до бази фотобанку, якщо ні – потрібно чекати від 1 до 3 місяців і посилати нову десятку. Особливості: фотобанк треба постійно “годувати” свіжим контентом, хоча в кінцевому рахунку все залежить від рівня портфоліо.
Статус ексклюзивності для фотографа або окремих фото не не передбачено.
Є завантаження по ftp.
Крім покупок за передплатою, діє система продаж на вимогу (on demand). Також Shutterstock продає зображення для редакційного використання (editorial). На такі зображення не потрібен реліз, але потрібен детальний опис фото за певною схемою.
Дізнатися більше про Shutterstock
Fotolia – можливо, найлегший для освоєння фотобанк, рекомендую новачкам і не тільки. Є короткий теоретичний іспит.
Dreamstime – один з піонерів мікростокового індустрії, входить до п’ятірки провідних фотобанків.
Дізнатися більше про Dreamstime
Istockphoto – один з найстаріших фотобанків. За останні роки кілька разів змінював власника, в результаті був куплений Getty Images. Іспит – 3 фото. Ексклюзивні автори мають дещо вищий процент авторських відрахувань. Статус ексклюзивності можна отримати, досягнувши рівня 250 продажів і маючи рівень успішної прийомки більше 50%. Дуже велике ком’юніті, є система коментарів і рейтингів для кожного фото. Основна проблема – малі ліміти завантаження (15 фото в тиждень для новачків). Особливості: немає завантаження по ftp, досить складний процес завантаження, уважно стежте за ключовими словами і категоріями (втім, як і на інших банках). Останнім часом впроваджує агресивну модель підписок, за що піддається критиці з боку стокерів.
Дізнатися більше про Istockphoto
Інші фотобанки
123RF, Bigstock – міцні середнячки, які вносять свою лепту у спільну справу, ігнорувати їх не варто. Останній належить проданий Shutterstock.
Canstockphoto – канадський фотобанк, створений у 2004р.
Беруть фото і вектор, прийомка швидка, інтерфейс зрозумілий, на багатьох мовах.
Є FTP завантаження. Рівень продаж невисокий, порівнюючи з найбільшими фотобанками. Обмежень по кількості завантажень немає. Продажі за кредити і по підписці.
Ось деякі рекомендації, як готувати файли до відправки на фотобанки:
Створюємо файл в Excel (або купуємо блокнот), тут ви будете відзначати відправлені фото і підраховувати підсумки своєї діяльності. Приклад такого файлу (з коментарями за призначенням комірок) можна завантажити тут.
Як вести статистику, вирішувати Вам, це лише найпростіший з підходів.
Ретельно вибираємо 15 файлів, які мають стоковий потенціал і відповідний розмір (від 4МП, краще більше) і обробляємо їх, як правило, використовуючи останню ліцензійну версію Adobe Photoshop або аналогічного редактора. Послідовність обробки у загальних рисах така:
- Вирівнюємо горизонт.
- Обрізаємо все зайве (в результаті цих операцій картинка худне на кілька МП, якщо тільки ви не вмієте у момент зйомки рівно тримати фотоапарат і щільно кадрувати зображення). Тут знадобляться зайві мегапіксели.
- Збільшуємо зображення до 100% і уважно вивчаємо на предмет плям (сліди порошинок на матриці), логотипів і зареєстрованих торгових марок, що потрапили кадр. Світ навколо нас буквально просякнутий цими небажаними з точки зору стокової фотографії артефактами.Прибираємо все зайве за допомогою інструментів Patch і Spot Healing Brush (або Rubber Stamp).
- При необхідності зменшуємо шуми за допомогою Neat Image або аналогічної програми.
- Підвищуємо контраст і насиченість кольорів за допомогою інструментів Levels і Curves. Зловживати цим не треба, так само як і переводити зображення в “50 відтінків сірого” – дизайнер може зробити це і сам.
- Якщо файл у форматі RAW (намагайтеся використовувати цей формат, якщо це дозволяє робити Ваша камера), то пп. 1,2,5 краще робити в RAW-конверторі. Я працюю з Nikon Capture NX, можна використовувати Adobe Camera Raw (плагін Photoshop). Формат RAW дозволяє більш точно і повно обробити зображення, але вимагає додаткових витрат часу.
- Оброблений файл конвертуємо в профіль sRGB і зберігаємо. Цей профіль дозволяє зображенню більш барвисто виглядати на екрані, оскільки більшість браузерів налаштоване на його використання. Якщо файл передбачається використовувати для друку (або для фотобанків Istockphoto або Dreamstime), можна використовувати профіль Adobe RGB.
- Вносимо назву, опис і ключові слова. Це найкраще робити в Adobe Bridge (додаток, який постачався з Adobe PhotoShop), підбір ключових слів здійснюємо, використовуючи сервіс сайту www.microstock.ru.
Заливаємо пакет фото на сайт фотобанку, використовуючи ftp, якщо він доступний, або веб-інтерфейс. Розставляємо категорії, перевіряємо наявність ключових слів. Все! Чекаємо рішення інспектора про приймання файлів.
Детальніше про релізи. У якому випадку він потрібен, можна прочитати і подивитися приклади в дуже інформативною статті на IstockPhoto (англ.) Форми релізів, як і багато іншої інформації, можна знайти в Інтернеті.
Рекомендую – зареєструйтеся в системі Skrill та Payoneer. Це допоможе спростити процедуру отримання авторських відрахувань.
Більш докладно про роботу з фотобанками дивіться в новинах.
Бажаю успіхів!