Вечір попереднього дня ми провели на абсолютно дикій стоянці в фінському лісі неподалік від норвезького кордону.
Наші автомобілі – 25 екіпажів, включно з організаторами, розмістилися вздовж лісової просіки, відгородженої земляним валом від озера з глинястими берегами. Ми і комарі. Багато комарів. Увечері пішов невеликий дощик, який поливав всю ніч. Вранці дощ вщух, ми зібрали намети і рушили далі.
Наочно можна бачити, що скандинавські країни досить сильно відрізняються за своїми природними умовами. Після перетину норвезького кордону все навколо змінилося.
Ми їхали вздовж річки. Долину оточували скелі з водоспадами.
Ми прибули у Тронхейм, древню столицю королів Норвегії. Це невелике місто з неймовірним шармом.
Тронхейм часто порівнюють з Венецією через велику кількість каналів. Катерів, яхт і човнів тут значно більше, ніж автомобілів на міських вулицях. Ми прогулялися по центральних кварталах, які дуже нагадали Київ. Багато зелені на головній алеї міста, яскраво одягнена молодь.
Тут теж є блондинки (трохи менше ніж в Стокгольмі), одна з них сиділа на лавці і обливала гіркими сльозами свій мобільний телефон.
Культурне життя в Тронхеймі вирує. На афішних тумбах були рекламні оголошення, що охоплюють весь спектр розваг – від естрадних концертів і театральних постановок до стриптиз-шоу.
Норвезькі засоби масової інформації мають досить виражену індивідуальність. Насичені (але не дуже яскраві) кольори, особлива внутрішня енергетика кадру. Це стосується і реклами.
На вулиці поряд з головною площею сидів хлопчик в камуфляжній куртці, який грав на віолончелі щось дуже сумне і знайоме.
Безліч цікавих пам’яток, як, наприклад, цей монумент тещі. Біля нього активно фотографуються російські туристки відповідної статури.
Вхід в готичний собор і юний послушник в червоному вбранні біля входу. Почали будували цю величну споруду в 997 р, за 60 з гаком років до спорудження Софії Київської.
Вікінг Олаф Харальдссен був канонізований церквою за хрещення Норвегії. Над його могилою і побудований цей собор.
Трохи ближче.
Одна зі скульптур була прикрашена вінком, на честь свята.
Біля собору були декілька сучасних скульптур, але я не наважуся тут привести їх фото. Деякі я просто не зрозумів, а інші мене налякали. Як виявилося, середньовічна пластика мені подобається більше. У місті ми зустріли чимало наших екіпажів, їх легко завдяки наклейкам на бортах і солідному шару фінського і шведського бруду з попередніх етапів рейду.
У місті я не помітив великої кількості графіті. Можливо, з цим явищем бореться місцева влада, про що свідчить ось ця табличка на стіні будинку.
Одна з прикмет Тронхейма – будинки на палях над каналом. Вони пофарбовані в різні кольори і гармонують з припаркованими катерами.
Водні артерії Норвегії. Життя норвежців дуже тісно пов’язане з морем.
Через великий канал пролягає пішохідно-велосипедний клумбо-міст. Дуже гарно.
Численні пристані дають притулок найрізноманітнішим катерам, яхтам і баржам.
Ми залишаємо Тронхейм. Дорога веде на південь, по мальовничих долинах.
Надвечір ми потрапляємо в долину річки з водою молочно-зеленого кольору. Мабуть, це колір придонної глини, але виглядає приголомшливо.
На додаток – тематична колекція фото з Норвегії (Shutterstock).
Далі буде…
Зміст звіту про рейд Париж – Нордкап 2010 року
3 липня. Париж. Старт рейду
3 липня. Продовження
4 липня. Данія. Копенгаген
4 липня. Данія. Паром на шведську сторону
5 липня. Швеція. Село і люди
6 липня. Швеція. Стокгольм
6 липня. Скансен
7 липня. Хельсінкі
8 липня. Сто тисяч озер
9 липня. Фінський спосіб життя
10 липня. Фінляндія. Ночівля на природі
11 липня. Тихі люди
11 липня. Курорт Рукка
12 липня. Похід по заповіднику
13 липня. Фінляндія
14 липня. Фінляндія. Далі на північ
15 липня. Норвегія. Хемнінгберг
16 липня. Приїхали. Мис Нордкап.
16 липня. Острів Магероя
17-18 липня. Похід на острів Соройя
19-20 липня. Тромсо
21 липня. Лофотени
22-23 липня. Норвегія. Хобіти і лисиці
24-25 июля. Швеція. Олені і кемпінг
26 июля 2010. Норвегія. Тронхейм
27 липня 2010. Норвегія. Дорога тролів
28 липня 2010. Норвегія. Берген
29 липня 2010. Повернення
30 липня 2010. Голландія
31 липня 2010. Франція. Фініш рейду
Підсумки